dijous, 21 d’octubre del 2010

A qui pugui interessar…

Aquest darrer cap de setmana vaig tenir la pensada de visitar les petjades de dinosaures que hi ha a Fumanya al berguedà amb els meus nebots.
L’excursió va ser tot un éxit. Tant els meus nebots, com la meva dona i com jo, vàrem gaudir molt amb la visita guiada que hi vàrem fer.
A més, després ens hi vàrem quedar una estona més, tot buscant fòssils. Els meus nebots vàren fer de petits arqueòlegs durant uns joiosos instants.
Però no tot són flors i violes.
Em vaig quedar extremadament decebut en veure com en només 10 anys, la paret que soporta les petjades s’ha malmés tant. El guía, un xicot molt trempat, ens va ensenyar unes fotografíes on s’hi podía veure clarament com aquesta joia de l’evolució s’estava perdent dia a dia de manera inexorable.
I jo em pregunto; com és possible que un jaciment de tanta importancia i magnitud es vagi perdent i deteriorant sense que cap ens públic hi posi remei?
Des d’aquí encotratjo fervorosament als nostres gestors públics per a que per a una vegada facin alguna cosa de profit i posin remei a una situació que ens degrada com a societat.
Si no sóm capaços de preservar el nostre passat, ja em direu com afrontarem els reptes del nostre futur!

Lluís Altés
Barcelona
Publicat al Regió 7 el 16/09/2010


Judith Serra

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada