dimarts, 27 d’octubre del 2009

Et donem la benvinguda al blog Claudecanvi

El blog és un espai obert a tothom, apolític, on amb respecte i seriositat, es comentaran fets de l'actualitat turística del nostre territori, on es podran expressar i debatre les necessitats del sector des de qualsevol punt de vista, parlar sobre el que tenim, el que es pot millorar o el que ens agradaria tenir.

Hostaleria i Turisme del Berguedà fomenta la participació del blog, gestiona aquesta informació i, donat la importància d’aquesta tasca, us informem que tractarem els comentaris amb rigor i amb la finalitat de fer arribar els suggeriments o idees que sorgeixin per tal de millorar i avançar.

Amb una bona comunicació, projectes comuns i determinació, podem fer créixer el turisme de la nostra comarca i transformar-lo en un pilar clau per l’economia del Berguedà .

La clau del canvi: comunicació i participació

Us animem a participar en el nostre blog!

Què creieu que podem oferir per ser competitius turísticament i no perdre la nostra essència?
Què penseu que tenim al Berguedà que ens diferencia dels nostres competidors?
Quina podria ser la "Claudecanvi" per encarar el futur amb fermesa?


Gràcies per compartir la teva opinió !

9 comentaris:

  1. Turisme.- Conjunt de relacions i fenòmens produïts pel desplaçament i la permanència de les persones (sense motivacions d'estudi o lucratives) fora de llur domicili habitual.

    Aquesta es la definició que l’Enciclopèdia Catalana dona a la paraula turisme. Però, tots tenim aquesta mateixa definició en el nostre cap quant ens hi referim? Segurament no, i això, crec, que es bo. Per alguns el turisme es el seu negoci, la seva manera de guanyar-se la vida. Per d’altres una oportunitat o increment puntual de vendes, sense ser el seu “client” principal. A molts, la resposta es indiferència, “mentre no molestin”. Per altres son aquella colla de “pixa pins” que envaeixen la nostra pau, que fan pujar els preus dels pisos, etc, etc, etc.

    Que el Berguedà és i/o pot ser una comarca turística? Jo crec que si, i a més, les evidències ens ho mostren. I sinó, es una oportunitat enorme que milers de persones passin per la nostra comarca i no els puguem seduir perquè es quedin. Però, quin tipus de turisme creiem els berguedans que volem? I, qui marcarà les pautes de com ha de ser el turisme al Berguedà? Crec, sincerament, que totes les opinions de totes les parts han d’estar presents per tal de respondre aquestes preguntes, perquè, vosaltres li veieu una llarga vida a uns bons establiments però una nul•la involucració de parts dels berguedans d’a peu? De que servirà tenir hotels de cinc estrelles si desprès els hi cobrem una cervesa “una mica” més cara que a nosaltres?, o que siguem molt amables amb ells i entre nosaltres ens respectem molt poc?

    Evidentment que podem ser una flor en el desert i oferir als “nostres” turistes un “tot inclòs”, tant típic de la zona caribenya, però, es això el turisme que volem? Volem un turisme com el de Lloret de fa dècades i que tants i tants dines i esforços els està costant canviar? De la mateixa manera, sabem que podem oferir a aquests nostres turistes?

    Les meves preguntes, qui “fa o ha de fer turisme”? quins objectius volem assolir? qui marca la/les política a seguir? Com comuniquem amb tots els elements implicats? Amb aquestes respostes, crec, estarem en situació d’establir les bases del que volem i, en conseqüència, que haurem d’aprendre per poder arribar-hi, es a dir, els valors afegits que el turisme berguedà pot i vol oferir.

    jaumesoler

    ResponElimina
  2. Turisme.- Conjunt de relacions i fenòmens produïts pel desplaçament i la permanència de les persones (sense motivacions d'estudi o lucratives) fora de llur domicili habitual.

    Aquesta es la definició que l’Enciclopèdia Catalana dona a la paraula turisme. Però, tots tenim aquesta mateixa definició en el nostre cap quant ens hi referim? Segurament no, i això, crec, que es bo. Per alguns el turisme es el seu negoci, la seva manera de guanyar-se la vida. Per d’altres una oportunitat o increment puntual de vendes, sense ser el seu “client” principal. A molts, la resposta es indiferència, “mentre no molestin”. Per altres son aquella colla de “pixa pins” que envaeixen la nostra pau, que fan pujar els preus dels pisos, etc, etc, etc.

    Que el Berguedà és i/o pot ser una comarca turística? Jo crec que si, i a més, les evidències ens ho mostren. I sinó, es una oportunitat enorme que milers de persones passin per la nostra comarca i no els puguem seduir perquè es quedin. Però, quin tipus de turisme creiem els berguedans que volem? I, qui marcarà les pautes de com ha de ser el turisme al Berguedà? Crec, sincerament, que totes les opinions de totes les parts han d’estar presents per tal de respondre aquestes preguntes, perquè, vosaltres li veieu una llarga vida a uns bons establiments però una nul•la involucració de parts dels berguedans d’a peu? De que servirà tenir hotels de cinc estrelles si desprès els hi cobrem una cervesa “una mica” més cara que a nosaltres?, o que siguem molt amables amb ells i entre nosaltres ens respectem molt poc?

    Evidentment que podem ser una flor en el desert i oferir als “nostres” turistes un “tot inclòs”, tant típic de la zona caribenya, però, es això el turisme que volem? Volem un turisme com el de Lloret de fa dècades i que tants i tants dines i esforços els està costant canviar? De la mateixa manera, sabem que podem oferir a aquests nostres turistes?

    Les meves preguntes, qui “fa o ha de fer turisme”? quins objectius volem assolir? qui marca la/les política a seguir? Com comuniquem amb tots els elements implicats? Amb aquestes respostes, crec, estarem en situació d’establir les bases del que volem i, en conseqüència, que haurem d’aprendre per poder arribar-hi, es a dir, els valors afegits que el turisme berguedà pot i vol oferir.

    jaumesoler

    ResponElimina
  3. Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  4. Jo hem centraré en un aspecte de la promoció. Avui en dia tenim tecnologia i eines de promoció suficients per arribar a tot arreu i a més són eines gratuïtes.

    El Berguedà com a comarca, o millor dit com a destí turístic, no en treu gaire profit d’aquestes eines electròniques. A tall d’exemple, us dire que en el portal de vidos Youtube.com (de Google) hi he trobat pocs videos del Berguedà. La majoria del videos que trobem són fets per gent que no és de la comarca, per clients nostres que venen a fer-hi estada o que venen a fer nomès una excusió d’un dia, i després de l'experiència la penjen a internet.

    Però he trobat a faltar els nostres videos de promoció, els fets i pensats desde la comarca, els videos dels Consorcis (Consorci de l’Alt Berguedà, Consorci del Parc Fluvial, Consorci de la Ruta minera), els videos del Consell comarcal, els dels 35 ajuntaments, els dels diferents recursos turístics, els de les empreses turístiquess i d’hostaleria, els de les associacions empresarials...

    Trobareu això sí, videos fets a nivell individual : alguna casa de turisme rural, algún camping, algún hotel, alguna empresa d’activitats… Però són poques les empreses i menys els ents públics que facin promoció en aquest medi universal (i gratuït!). El museu de les Mines de Cercs o el Museu de la Colònia Vidal tenen video a Youtube, gràcies però a la seva vinculació al Museu de la Tècnica de Catalunya (MNACTEC) que hi té un canal propi a Youtube.com.

    I podriem parlar dels BLOGS com una altra eina de promoció bàsica, universal i gratuïta. Les webs i sobretot els blogs han de servir per promocionar, però sobretot han de servir per explicar el que fem.

    La tranparència en la informació és bàsica, ens dóna credibilitat com a destí i el client ho acaba agraint.

    A mi personalment com a professional turístic i també com a posible client m’agradaria poder conèixer de primera mà i saber en que treballa cada consorci, quines accions o temes estan portant a terme quines rutes de senderisme estan marcades, quins recursos turístics estan oberts o estan tancats, si hi ha alguna incidència en algun recurs, canvis d’horaris d’ultima hora, novetats en fulletons, o conèixer les últimes novetats, però vull saber-ho no per tafaneria, sinó que vull saber-ho abans que m’ho digui el meu client, que sempre sol estar més informat que jo.

    Els e-mails i els butlletins electrònics ens acosten la informació turística, però trobo encara més interessant poder-la consultar en un blog que estigui al dia (i actualitzat de forma periòdica).

    Tenim a l'abast eines electròniques molt potents (i de moment gratuïtes) i el Berguedà ha de saber aprofitar-les. Comencem, doncs.

    ResponElimina
  5. JOCS D'HIVERN DE BARCELONA 2022

    De: protocolajuntament@bcn.cat [mailto:protocolajuntament@bcn.cat]
    Enviado el: jueves, 25 de febrero de 2010 13:42
    Para: indomit@quadsolvan.com
    Asunto: Presentació del projecte olímpic Barcelona-Pirineu 2022

    Benvolgut Sr. Albert Palau,
    L’alcalde de Barcelona, Sr. Jordi Hereu es complau a invitar-lo a la presentació del projecte olímpic Barcelona-Pirineu 2022, que tindrà lloc al Palau de Congressos i Esports d’Alp (c/ Orient s/n), el proper dissabte dia 27 de febrer a dos quarts de sis de la tarda.

    L’acte comptarà amb la presència de representants institucionals i agents socials i econòmics de les comarques de la Cerdanya, Ripollès, Berguedà i Solsonès.

    Desitjant ens pugui acompanyar en aquest acte, li demanem ens confirmi al correu protocolajuntament@bcn.cat
    o als telèfons 93 4027347/93 4027342

    Ben cordialment,

    RESPOSTA:

    Benvolguts Srs.,

    Em sap greu però crec que aquest projecte ja comença amb mal peu, perquè si el que es pretén es que els representants privats assisteixin a aquest acte la veritat es que no el podien programar en pitjor dia, ja que els que ens dediquem al sector turístic el cap de setmana es quan mes feina tenim i mes malament ho tenim per poder assistir a aquest tipus d’actes per mes importants que ens semblin.

    Per tant, els confirmo la meva no assistència a l’acte, ja que som una petita empresa que el dia que tenim feina ho em d’aprofitar i no podem perdre tems en actes protocol•laris per mes que ens vingués de gust.

    Espero que la classe política que assistirà a aquest acte s’ho passi d’allò mes be i les fotos quedin ven maques, ja que al cap i a la fi sembla haver estat programat nomes amb aquest objectiu.

    Atentament,

    Albert Palau Bardolet
    INDÒMIT - QUADS OLVAN
    Centre d'Aventura

    M'agradaria que aquest comentari no es quedes aixi i que algù em dones la seva opinió, tant si es per dir-me que estic equivocat en el meu punt vista o algù mes a part de jo en fa la mateixa interpretació d'quest acte i amb la proximitat de dates en que ha estat informat.

    gracies

    ResponElimina
  6. Albert, són detalls com el del teu comentari, que fan evident la falta coordinació entre el sector públic i el privat. Teòricament es treballa per arribar al mateix lloc, i a la pràctica sembla que, en molts aspectes, estem vivint en móns diferents. Personalment crec que la solució és la comunicació i el treball en equip, ja que els polítics coneixen una part de la realitat i nosaltres una altra. Ajuntant les dues perspectives potser la visió seria més real i les coses es farien millor.

    Judith Serra

    ResponElimina
  7. Hola Judith,

    Em temo que els polítics demostren més cada dia que viuen en el seu mon apartat de la realitat.

    Per tant, al meu entendre, sou els empresaris turístics de la comarca els que heu d'agafar i exercir el lideratge per tirar endavant el enorme potencial turístic que té la comarca del Berguedà, afortunadament encara pràcticament verge i molt poc fet malbé, contràriament al que ens passa a Roses.

    Crec que el caldria fer més urgentment des de la vostra associació és concretar objectius i prioritats específics i planificar un calendari d'actuacions sobre tot molt enfocades al voltant d'internet que és, sense cap dubte i molt fàcilment demostrable, el recurs més eficient, en quant a relació cost / resultats, a l'hora d'atreure visitants i clients.

    La web de l'associaciò, com vaig dir des del primer moment en que vaig presentar el projecte ja fa uns quants anys, té un potencial enorme que cal anar desenvolupant en molts nivells i en moltes fases amb dedicació i constància, i està preparada i a punt per tota mena d'ampliacions i noves funcionalitats en quant a disseny, xarxes socials, videos, posicionament als cercadors, interactivitat, comunicacions periòdiques, fidelització, gestió de continguts propis dels associats, etc., etc. Al llarg dels anys he anat fent a l'associació diverses propostes al respecte, sempre pensant en el mínim cost i la màxima eficiència i haig d'admetre que ha resultat molt frustrant veure el poc cas que se m'ha fet, de manera que no ha evolucionat gens ni mica des de que es va fer, cosa bastant nefasta en el mon d'internet.

    Ho he dit moltes vegades i ho repeteixo: com algún dels vostres associats pot dir amb gran coneixement de causa, costa imaginar els resultats que pot donar una presència ben desenvolupada a internet.

    Per acabar, alguns punts que crec que haurien de ser fonamentals en la vostra llista de prioritats i que els signes que percebo em fan pensar que no hi són:

    1) Web: disseny, continguts, interactivitat, posicionament, xarxes socials, motivació perque els associats hi contribueixin.

    2) Idiomes.

    3) Immobiliària: ni primeres (mentre no hi hagi una industria potent, que pot ser la del turisme, el Berguedà no serà un lloc per primeres residències) ni segones residències (ja no són una bona inversió), sino apartaments turístics.

    Salutacions cordials.

    Josep-Oriol Tomas i Huynh-Quan-Chiêu
    E-mail: jotomas@ventamatic.com
    www.ProjecteRoses.cat

    ResponElimina